Kerst in Tentena - Reisverslag uit Tentena, Indonesië van Anita - WaarBenJij.nu Kerst in Tentena - Reisverslag uit Tentena, Indonesië van Anita - WaarBenJij.nu

Kerst in Tentena

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

27 December 2016 | Indonesië, Tentena

Op het allerlaatste moment besloot ik om toch niet naar Palu te gaan. Door de kerst werd het me iets te onzeker of ik wel verder kon naar Gorontalo en zo niet of ik daar een overnachting kon krijgen. Het is hoofdzakelijk moslim daar, maar toch... De Homestay die ik uitgezocht had beantwoorde de telefoon niet en chauffeurs hier in de buurt konden ook geen informatie geven over verder vervoer naar Gorontalo of Manado.
Omdat Noni ontdekte dat er 2e kerstdag een Kijang naar Manado gaat heb ik dus maar gekozen te blijven in dit fijne hotel en een stad dat meer een dorp is. Geen hoogbouw hier, veel alleenstaande huizen met tuinen en erg vriendelijke mensen.
Omdat alle eetgelegenheden met kerst dicht zijn, krijg ik een lunch van het hotel aangeboden. Rijst, varkensvlees, hete vis en vleermuis. Heb genoten! Vond het even een rare gedachte stukjes vleermuis op te knabbelen, maar het was echt lekker.
's Middags met Noni naar vrienden geweest waar koekjes en een Indische rijsttafel op het menu stonden. 's Avonds nog even bij stel op visite geweest die ik hier ontmoet heb.
Kerst is hier echt anders dan bij ons. Het enige dat te vergelijken is, is dat men met familie en vrienden eet en naar de kerk gaat. Voor de rest van de dag gaat het leven hier gewoon verder binnenshuis. Geen gekte bij winkels om kerstinkopen te doen, hooguit drukte op de markt om eten in te slaan. En alcohol... Ondanks dat het hier christelijk is drinken de mensen water, koffie en thee.
Met kerst gaan kinderen bij huizen aan en voor een liedje krijgen ze snoep of geld.

• 27 December 2016 - 11:43

Japke En Willemien:

Leuk Anita die reiverslagen. Je vermaakt je nogwel daar nog heel veel plezier.
    Groetjes Willemien en Japke..

• 27 December 2016 - 15:31

Jan En José.:

Hallo Anita.
    Wat een mooie reis ben jij aan het maken ,zo`n andere wereld dan de onze ,en wat een mooie natuur ,en andere mensen .zo leren wij ook nog wat ,betreft kerst in Sulawesi.
    Groetjes Jan en José.