Tangkoko national park - Reisverslag uit Batuputih, Indonesië van Anita - WaarBenJij.nu Tangkoko national park - Reisverslag uit Batuputih, Indonesië van Anita - WaarBenJij.nu

Tangkoko national park

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

13 Januari 2017 | Indonesië, Batuputih

Na 32 dagen heb ik mijn spijkerbroek weer aan en een long sleeve in de tas voor de excursie naar Tangkoko.
Na de ingang krijgen we aanwijzingen van onze gids om een aantal lichaamsdelen in te smeren met deet wat er eigenlijk op neer komt dat je bijna je hele lichaam in moet smeren. Ook de sokken die je over je broek moet dragen moeten ingespoten worden omdat vlooien hier anders in blijven zitten.
Gelukkig is het een bewolkte dag, maar na een kwartiertje beginnen de zweetdruppels al te komen. Gelukkig worden we afgeleid door een grote groep Macaque apen die vlak naast de weg zitten. We duiken de jungle in en zien al snel een behoorlijk aantal etend en spelend in de bomen. De plek is dicht bij het strand waar ook een deel van de groep van meer dan 50 zich vermaakt.
We vervolgen onze weg en duiken even later aan de andere kant van de weg het bos in. Onze gids vind vervolgens een aantal cuscus beertjes hoog in de boom. Hij doet moeite om voor ons een goede plek te vinden om de beertjes te fotograferen maar helaas is het licht slecht.
We vervolgen onze weg weer om niet veel later bij een boom uit te komen waar een familie van vijf tarsier aapjes leven. Om een aapje te lokken plaatst onze gids een sprinkhaan met behulp van een lange stok op een tak. Het duurt niet lang of de tarsier springt er op af en duikt met zijn prooi snel terug in zijn hol in de boom.
Ondertussen spot de gids ook een Kingfisher (vogel) in de boom. Hij vraagt Rob zijn camera en ik kijk mee waar ik de vogel moet vinden. Jammer dat hij wat ver weg zit.
Als onze gids vervolgens nog een sprinkhaan plaatst voor de tarsier maar de tarsier niet snel genoeg is, steelt de Kingfisher snel de prooi.

Op de terugweg halen we martaba wat een soort cake is, vers gebakken in een gietijzeren pan. De toppings die wij kiezen zijn chocola en pinda's. Een lekker extra toetje na ons diner.

Fijn om even in de jungle gewandeld en wilde dieren boven water gezien te hebben.

• 16 Januari 2017 - 10:15

Natasja:

heeeey,wat zie je toch veel prachtige dingen!!!hoe geweldig dat jij dit allemaal toch maar weer doet!! dikke knuffel van ons xxx

• 16 Januari 2017 - 11:20

Pa En MA:

Wat mooi allemaal,nog een paar dagen dan is het al weer voorbij. De tijd gaat snel.
    Veel liefs Pa en Ma.

• 17 Januari 2017 - 11:50

Diana:

Leuk weer dit verslag. Lijkt me heel bijzonder dit te zien en mogen meemaken. Geniet nog even van de laatste dagen. XX